۸/۲۷/۱۳۸۹

جنگ های تبلیغاتی !! ...



نوعی دیگر از جنگ اما بدون توپ و تانک و خونریزی ولی بسیار شدید بر اساس خلاقیت،
هوش با جنبه هایی از شوخی و بامزه گی در میان شرکت های بزرگ در جریان است.
این جنگ، جنگ تبلیغاتی نام دارد که در این نوشته به نمونه هایی از آن اشاره خواهم کرد:

1. نیکون در برابر لومیکس
شرکت تولیدی دوربین های عکاسی دیجیتالی "نیکون" (Nikon تلفظ صحیح: نایکان)
در تبلیغ محصول جدید خود با امکان تشخیص چهره به صورت خودکار، از این تبلیغ استفاده کرده است:

" نیکون - تمرکز بر چهره" مهم نیست چهره ی ارواح باشد یا انسان، اسکلت، یا آدم های فضول... نیکون همه را تشخیص می دهد.
http://www.redlink1.com/mydocs/group/98/02.jpg
http://www.redlink1.com/mydocs/group/98/03.jpg

لومیکس(Lumix)، رقیب نیکون، تبلیغ زیر را با این موضوع منتشر کرده است:
لومیکس صورت هایی را که هنوز به دنیا نیامده اند را هم تشخیص می دهد!
http://www.redlink1.com/mydocs/group/98/04.jpg


کوکا کولا در برابر پپسی:
این دو غول تولید کننده ی نوشیدنی های بدون الکل، همیشه در حال رقابت و جنگ تبلیغاتی بر علیه یکدیگر بوده اند.
گاهی این تقابل به مسخره کردن شرکت و محصولات دیگری هم کشیده شده است.

پپسی:
کوکاکولا طبقه دوم این ساختمان را برای دفتر بازاریابی و فروش محصولات خود خریده است
و در مقابل آن تابلویی با عبارت: " کوکاکولا، در طبقه دوم" را برای راهنمایی
مراجعه کنندگان نصب کرده است. چند روز بعد، پپسی، تابلویی را در کنار تابلوی کوکاکولا نصب می کند
با این عنوان: " پپسی، همه جا " !

http://www.redlink1.com/mydocs/group/98/05.jpg

حتی طوفان و برف هم نمی تواند مانع از خریدن پپسی توسط مردم شود!
http://www.redlink1.com/mydocs/group/98/06.jpg

به نظر می آید که نی هم دلش نمی خواهد وارد قوطی کوکاکولا شود!
http://www.redlink1.com/mydocs/group/98/07.jpg

کوکاکولا:
http://www.redlink1.com/mydocs/group/98/08.jpg

راننده پپسی در حال نوشیدن کوکاکولا است!
http://www.redlink1.com/mydocs/group/98/09.jpg


بی ام و در برابر آئوودی در برابر سوبارو:

این یکی یک جنگ تبلیغاتی کلاسیک و خیلی جالب است.
بی ام و جنگ را شروع می کند:
در پوستر زیر نوشته است:
تبریک به آئوودی بخاطر بردن عنوان اتومبیل سال 2006 آفریقای جنوبی،
از طرف برنده عنوان اتوموبیل سال 2006 جهان!

http://www.redlink1.com/mydocs/group/98/10.jpg

آئوودی پاسخ می دهد:
تبریک به بی ام و بخاطر بردن عنوان اتومبیل سال 2006 جهان
از طرف برنده 6 دور متوالی مسابقات اتوموبیلرانی 24 ساعته "لو مان" از سال 2000 تا 2006

http://www.redlink1.com/mydocs/group/98/11.jpg

سوبارو هم برای اینکه چیزی گفته باشد:
آفرین به آئوودی و بی او و برای برنده شدن در مسابقات زیبایی،
از طرف برنده بین المللی موتور سال 2006!

http://www.redlink1.com/mydocs/group/98/12.jpg


http://www.d4ir.com

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر